Online Armor forums

Go Back   Online Armor forums > Online Armor in your language > Online Armor Nederlands

Online Armor Nederlands Hier kunt u terecht met al uw vragen/opmerkingen over Online Armor

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14th October 2009, 07:48 PM
Passer Passer is offline
Member

Default toestaan/vragen/verbieden??

Sinds de laatste update van Online Armor krijg ik geregeld vragen ivm een keylogger die toelating vraagt.

Nu doet 'keylogger' bij mij een boel rode lampjes branden, maar als ik zie dat zowel systeemherstel als Revo Uninstaller dit ook vraagt , stel ik mij mijn eigen rode lampjes wel in vraag.

Wat betekent eigenlijk 'keylogger' hier? En waarom worden dan toetsaanslagen gelogd door beide progs?
En als dit bij een 'gewoon' softwareprogramma gevraagd wordt: hoe weet ik dat het veilig is om die toe te staan?

Reply With Quote
Old 15th October 2009, 01:00 AM
ctrlaltdelete ctrlaltdelete is offline
Translation Team

Passer,

Wanneer je weet dat het een betrouwbaar programma is kun je het toestaan.
Kijk ook in de programma's lijst of er programma's staan die nog niet vertrouwd zijn. Wanneer een programma vertrouwd is krijg je daar geen keylogger melding over.

Een keylogger detectie wil ook niet direct zeggen dat het programma ook gegevens opslaat en verstuurt. Het gaat dan vaak ook om andere technieken die gedetecteerd worden en die ook door keyloggers kunnen worden gebruikt.

Een mooi voorbeeld is MSN dat "kijkt" hoe lang je niets typt of je muis niet beweegt en dan je status op afwezig zet. Omdat dit gedrag van MSN wel bekend is wordt hier verder geen melding van gemaakt.

Wanneer een onbekend/niet vertrouwd programma ditzelfde zou doen krijg je wel een keylogger melding.
Reply With Quote
Old 15th October 2009, 08:49 AM
Passer Passer is offline
Member

Dank Cad, voor die uitleg - maar dan wordt het voor een 'gewoon' gebruiker wel moeilijk he? Wanneer is een programma vertrouwd... Stel: de vraag komt van een picture-resizer, van een font-programma, van ...

Waarschijnlijk is de oplossing van het dan maar eerst te gaan verbieden (maar niet in een regel te plaatsen) en dan te zien of zo'n progje nog werkt. Werkt het niet, dan moet je het maar toestaan ... ?

Zit ik daarnaast trouwens met het idee van je MSN-voorbeeld: ach, als men het vertrouwd omdat men weet dat het je pauzes bekijkt - dan is er toch makkelijk zo'n ding bij ingestoken want iedereen gaat toch op Toestaan klikken toch?

Enfin, je moet toch maar 'in die materie in zitten' om nog met zekerheid te weten wat je wel of niet mag doen?
Reply With Quote
Old 9th November 2009, 05:29 PM
Lucinda Lucinda is offline
Member

Default toestaan/vragen

Bij mij stond Gadwin Printscreen als keylogger geblokt nadat ik op Blokkeren
had geklikt.
Nou ik gebruik dat programma met plezier en ik heb het echt nodig.
In een eerste inpuls zeg je stop "blokkeren" maar dat maar gauw verandert in toestaan.

Andere programma"s doen het ook maar ik vertrouw ze omdat ik die al jaren gebruik.

Zelfs toen ik mijn account benaderde kwam er een melding dat MS elke letter
zou noteren die ik typte in mijn account.
Ja,dat is een mooi voorbeeld wat eigenlijk niet van toepassing is.
Dus goedkeuren.
Old 20th November 2009, 04:28 PM
Aat Aat is offline
Member

Misschien moet je de Safety Check Wizard uitvoeren waarbij aan de hand van de database van Armor veilige programma's worden geselecteerd waarna je daar zelf nog je eigen vertrouwde programma's aan kunt toevoegen. Ik heb na die check nog maar heel weinig hoeven wijzigen.

Aat.

Sorry, zie nu pas dat ik reageer op een topic van begin van het haar ......
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules